czwartek, 1 sierpnia 2013

Czekoladowe babeczki z porzeczkami


Mówiłam, że te babeczki (klik) będą do powtórzenia? Padło na wersję czekoladową, za którą obstawał mój brat. Tym razem jednak dodałam do środka czerwone porzeczki zerwane z dziadkowego krzaczka. Wierzch tak jak poprzednio udekorowałam mleczną polewą, zamieniłam jednak likier pomarańczowy na Malibu, bo nie chciałam mieszać zbyt wielu smaków - czekolada, czerwone porzeczki i kokos łączą się ze sobą zadziwiająco dobrze. Polecam :-)


Składniki (12 babeczek)
  • 1 i 1/4 szklanki przesianej mąki pszennej
  • 1/4 szklanki kakao
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 90 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki drobnego cukru
  • 2 jajka
  • żółtko
  • 2/3 szklanki maślanki
  • łyżeczka ekstraktu czekoladowego
  • 1/3 szklanki groszków czekoladowych
  • ok. 1/3 szklanki czerwonych porzeczek
Wszystkie suche składniki wymieszać (mąkę, proszek, sól, kakao). Miękkie masło zmiksować z cukrem na puszystą masę, dodawać jajka, po jednym, wciąż miksując. Następnie dodawać w partiach maślankę na przemian z suchymi składnikami. Na koniec wmieszać do ciasta czekoladę i porzeczki (łyżką, nie mikserem). Foremkę do muffinek wyłożyć papilotkami, przełożyć ciasto. Piec w nagrzanym do 180 st. C piekarniku przez ok. 20-25 min.


Polewa
  • 80 g mleka
  • 30 g cukru trzcinowego
  • 2 czubate łyżki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki Malibu
  • 70 g mleka w proszku (pełnego, w pudrze)
  • czerwone porzeczki
Mleko zagotować z cukrem i wiórkami. Odstawić, trochę ochłodzić, dodać mleko w proszku i alkohol. Dokładnie wymieszać. Polewać ostudzone babeczki i posypywać porzeczkami.



źródło: klik

14 komentarzy:

  1. w to lato nie jadłam jeszcze porzeczek ;p twoje babeczki prześlicznie się prezentują, aż chcę się je spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bosko a smakują pewnie jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie cudeńka! Czekoladowe muszą być przepyszne.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne są. Ślicznie im w tych papilotkach i bardzo podoba mi się patera :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj tak kokos i czerwone porzeczki to pyszne połaczenie ...a z czekolada jeszcze go nie próbowałam:) cudne babeczki:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...